Jan-Erik Carlstedt

Min farfar, och var min stora förebild. Idag är det exakt 9 år sedan han gick bort. Han var talangfull min farfar, snäll och klok. Honom kommer jag aldrig att glömma. Min farfar rökte pipa och det var röken som fick honom att tina bort. Därför har jag aldrig stoppat en cigarett i munnen och kommer aldrig att göra. Den 2 Juni år 2000 kommer jag ihåg när mamma fick samtalet, min farfar var död. Var det möjligt? Jag grät inte, jag var för liten att förstå. 6 år. Jag kommer ihåg när vi besökte sjukhuset. När han låg där, blek, lugn med knäppta händer. Död. Min farfar bodde ute i Skärgården sina kanske 20 sista år, precis vid havet. Det var där han hörde hemma. Han var författare min farfar och en ganska känd en. Han skrev en tidskrift som kom ut en gång om året. Longitude. Det som är mest synd är att Line , min bonusmamma aldrig träffat honom och inte mina två yngre syskon heller. Han är i himlen säger vi och jag vet att min farfar vakar över mig och min familj. Han har det bra där. Ibland när jag har det svårt eller är ledsen kan jag be till honom. Jag vet inte varför men det känns bra. Han har haft ett bra liv, stor familj, gjort det han ville. Jag ville bara säga. Att Farfar. Jag saknar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0